Logo

Det er 1265 brukere på siden. 29 brukere er logget inn. Lørdag 30.08.2014 kl 00:03

Du må logge inn for å like
0.0026

Vil ha sex med hest

En mann i 50-årene har det siste halvåret forgjeves forsøkt å få tillatelse fra to staller i Tromsø til å ha sex med en hest. Han er villig til å betale opptil 300.000 kroner for dette.

Onsdag ila politiet mannen besøksforbud på området til Tromsdalen rideklubb. Besøksforbudet gjelder i to måneder forteller Odd Eivind Berg, styreleder i Tromsdalen rideklubb. - Vi får håpe at dette har en viss preventiv virkning på mannen, sier Berg til hest.no

Hang 50.000 kroner på stallveggen

Tromsdalen rideklubb har siden i sommer mottatt fire brev fra mannen der han ikke legger skjul på sine hensikter. Mannen bor forholdsvis nær stallen der det er oppstallet 15 hester. - Denne saken har vært kjent lenge her på stallen, og dette er ikke behagelig. Det toppet seg forrige søndag da vi fant en plastpose med 50.000 kroner og et brev som var hengt opp på stallveggen, forteller Odd Eivind Berg. Plastposen med alt dens innhold ble overlevert politiet sammen med en politianmeldelse.

Ønsker seg en ponnihoppe

Også Tromsø Ryttersportklubb er kontaktet av den samme mannen. Dette skjedde før sommeren. På anlegget til Tromsø Ryttersportklubb står det 80 hester. Daglig leder Veronica Isaksen i Ryttersportklubben forteller til hest.no at mannen har sendt klubben tre brev der han har fremfører sitt noe spesielle ønske. Får han det som han vil er hn villig til å betale opp til 300.000 kroner. Øverst på mannens ønskeliste står en ponnihoppe. - Han skriver at han gjerne vil få tilgang til stallen på senteret rundt midnatt, forteller Isaksen. Tross solid betaling understreker Isaksen at det er helt uaktuelt å gi mannen tilgang til senteret. Mannen har underskrevet brevene med fullt navn. - Folk er sjokkerte over brevene, sier Isaksen.

Frykter ikke mannen

Selv om mannen er meget pågående i sin brevskriving frykter ikke Veronica Isaksen at han vil oppsøke stallene på nattestid. - Vi har aldri vært redd for at han skulle komme til oss. Jeg tror ikke at han vil komme uten å få grønt lys fra oss. Hvis ikke hadde han vel trengt seg på for lengst, sier Isaksen. Samme inntrykk har Odd Eivind Berg i Tromsdalen rideklubb: - Vi anser ikke personen slik at han vil bryte seg inn, sier Berg. - Dette er en mann som behøver hjelp. Det er i grunnen nokså tragisk, sier Veronika Isaksen.

- Ikke straffbart!

- Det er i utgangspunktet ikke straffbart å ha sex med dyr, sier politiførstebetjent ved Troms politidistrikt, Elin Garden til NRK Troms. Å ha sex med dyr kalles ”zoofili”. Ordet er en kobling av de greske ordene ”zôon” som betyr ”dyr”, og ”philia” som betyr ”vennskap” eller ”kjærlighet”. Mennesker som føler seksuell tiltrekning til et dyr kalles zoofile. I de fleste land er seksuelle handlinger med dyr ulovlig, og blir sett på som dyremishandling. Zoofili er ikke lenger forbudt i Norge. Paragrafen mot zoofili ble i 1972 opphevet. Hva synes du om seksuell omgang mellom mennesker og dyr? Følg vår debatt om temaet!

Eventuelle kommentarer til artikkelen kan du lese under annonsen.
Du må være logget inn for å kommentere på hest.no

Kommentarer

  • valentinoII

    14:37 - 26.05.08
    Helt sant :p ikke nokk med pengene så ville han gi bort hytta si og + 200.000(500.000)
    Flott reklame for Tromsø da :p
    Du må logge inn for å like
    0.0027
  • MKM

    08:57 - 28.11.07
    va er vitsen med å betale 300.000 for seksuell omgang med hest når hesten må avlives etter på???!!!!!!!!!!!!!!!!
    Du må logge inn for å like
    0.0024
  • MKM

    08:52 - 28.11.07
    det burde vert straffbart med fengselstraff når mennesker forgriper seg på dyr. om jeg så hadde fått millioner så hadde jeg nekta dt!!!!!!!! det er dyremisshandling til diii grader ass..... fy faeeen

    STOPP DET!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Du må logge inn for å like
    0.0024
  • 11:09 - 25.11.07
    saykoi mann ass
    Du må logge inn for å like
    0.0024
  • Balkur

    14:47 - 19.11.07
    Stakkars hester! Han er jo helt dust!!! Tenk og
    gjøre noe sånt, hvis han hadde spurt meg ville jeg
    ville jeg selvfølgelig sakt nei!!!!
    Du må logge inn for å like
    0.0025
  • jolla

    12:04 - 18.11.07
    ka ekkelt stakkar hest/ponny
    Du må logge inn for å like
    0.0024
  • EliseMaxi

    21:02 - 17.11.07
    fy så ekkelt :S
    Du må logge inn for å like
    0.0024
  • Tiril

    20:40 - 17.11.07
    ingen som synes det er merkelig.
    at han ikke kjøpte seg en ponni i steden for og være villig til og betale 300 000kr for og låne seg en.
    herregud.
    vanvittige penge summer.
    tenker med gru på de som evt sier ja for pengenes skyld.
    stakkar dyret.
    Du må logge inn for å like
    0.0023
  • Tiril

    20:40 - 17.11.07
    ingen som synes det er merkelig.
    at han ikke kjøpte seg en ponni i steden for og være villig til og betale 300 000kr for og låne seg en.
    herregud.
    vanvittige penge summer.
    tenker med gru på de som evt sier ja for pengenes skyld.
    stakkar dyret.
    Du må logge inn for å like
    0.0023
  • KipDona

    20:24 - 17.11.07
    Uff, så ekkelt! Burde vært svært straffbart, mener jeg, for jeg ser på det som dyremisshandling! Bli helt kvalm bare med tanken på den stakkars ponnihoppen han eventuelt skulle fått tak i! Er skjeleglad for at han ikke vanke rundt der min hoppe står, for å si det sånn, selv om eg kan ikke akkurat si jeg syns det er kjekt at han går å veser rundt andres hester heller!
    Denne manne har helt tydelig ett problem, og burde heller oppsøke hjelp, fremfor en stakkar ponni..
    Du må logge inn for å like
    0.0023
  • Frostigull

    12:31 - 17.11.07
    Syke mann! Så sinnsykt ekkelt!
    Du må logge inn for å like
    0.0024
  • stjerne

    10:31 - 17.11.07
    er det mulig han mannen er fulstendig sprø men det er bra at det skal bli forbut igjen hørte det på radion
    Du må logge inn for å like
    0.0027
  • Tiril

    09:25 - 17.11.07
    rart han ikke tok pengene sine og kjøpte seg en ponni hoppe.
    synes ikke dere å ?
    Du må logge inn for å like
    0.0024
  • nl-Boysen

    23:55 - 16.11.07
    Sitat fra Aftenposten 16.11.: "Regjeringen forbyr dyresex. - Dyresex har hittil vært lov i Norge. Men nå vil landbruks- og mat-minister Terje Riis-Johansen ha slutt på dette. - Dette er en straffbar handling som ikke skal skje."
    - Håper denne loven går fort igjennom - så disse syke mannfolka får "straff på pungen" når de blir tatt - både økonomisk og en passelig fengselsstraff - for i et fengsel står ikke "dyrepu....." særlig høyt på rangstigen.....

    Hørte en historie for en del år siden (før 1972), om en lensmann som kom til en gård hvor det var mistanke om at bonden "hadde sæ" med grisepurkene, noe han blånekta for. Men da den litt oppfinnsomme og smarte lensmannen tok med bonden ned i grisefjøset, og stilte seg bak ei av purkene, så rygga hu opptil han - noe hun tydelig var vant til. Da bonden ble blodrød i trynet, var dette bevis godt nok....

    Tenk den dagen mannfolk kan klare å holde "fillep....." for seg sjøl, og slutte å sloss, som barnslige guttunger i sandkassa.....
    Du må logge inn for å like
    0.0027
  • quinta

    22:07 - 16.11.07
    Æsj... rett og slett
    Du må logge inn for å like
    0.0031
  • Nattrafn

    21:13 - 16.11.07
    http://www.underskrift.no/vis.asp?kampanje=1435

    vis man går inn på linken over her så pågår det en underskrifts kampanje, for at det skal bli ulovelig og ha sex med dyr i norge!
    Du må logge inn for å like
    0.0026
  • ksund

    17:19 - 16.11.07
    loven om dyresex skal omgjøres slik at blir ulovlig i norge også!
    Du må logge inn for å like
    0.0053
  • Emelie

    16:56 - 16.11.07
    Er det muig xD Mannen er gal. Også det at det er lov å ha sex med dyr i Norge er jo helt på trynet!
    Du må logge inn for å like
    0.0069
  • stine94

    16:00 - 16.11.07
    Huff.. Dette er rett og slett tragisk..
    Du må logge inn for å like
    0.0063
  • Snowie

    12:33 - 16.11.07
    Må være vanskelig å leve med en slik trang.. Håper han får god hjelp til å få kontroll eller komme over dette problemet.
    Du må logge inn for å like
    0.0070
  • karoline

    12:24 - 16.11.07
    Syke, syke mannn.
    Har hatt 2 tilfeller i nærheten hvor folk har funnet folk i stallen sin midt på natten som har gjort sitt for å si det sånn...

    Og at han er villig til å betale 300.000!!!!!! Da kunne han jo har kjøpt seg en egen hest da.( ikke en oppfordring)


    Bra at det blir ulovlig igjen.
    Du må logge inn for å like
    0.0042
  • Juni-Sunshine

    11:20 - 16.11.07
    hørte på radion i dag morres at dette skulle bli ulovlig nå!
    Du må logge inn for å like
    0.0034
  • MayEvelina

    23:01 - 15.11.07
    Det må vere det sprøeste jeg har hørt og jeg er veldig imot det, men jeg ville bare si at den eneste forskjellen på mennesker og dyr er at mennesker er en god del smartere. Har aldri hørt om en hingst som har "voldtatt" et menneske...Mannen må jo vere 100% sprø...
    Du må logge inn for å like
    0.0030
  • AnetteR

    22:19 - 15.11.07
    Helt sykt! Det er jo rett og slett voldtekt. blir så forbanna av sånt assa!
    Du må logge inn for å like
    0.0043
  • 20:56 - 15.11.07
    eller, så lenge det ikke skader hesten...

    Du må logge inn for å like
    0.0036
  • 20:54 - 15.11.07
    Hvorfor ble loven opphevet egentlig? Var det en politiker med denne syyyke interessen som kjempet iherdig for å ha lov til å ha sex med dyr eller no?:-/ *kvalm*

    Det er ikke så lenge siden det sto i avisen Romerikes blad om en eldre mann som hadde gått inn i en stall og bindt fast et føll for å ...jah...mhm...*grøsser*

    Der sto det hvertfall at loven om at det er ulovlig å ha sex med dyr ble opphevet, men det er ikke lov å tvinge dyret til å ha sex med et menneske..Den må ville det selv...(blir dårlig av dette jeg..uff..)
    Du må logge inn for å like
    0.0036
  • SiljeKristine

    20:43 - 15.11.07
    Seriøst ! Dette burde ikke være lov ! Synes vi skal få tilbake den loven om at det ikke er lov til å ha sex med dyr... !
    Du må logge inn for å like
    0.0090
  • Klosmajor

    20:36 - 15.11.07
    At det går an!
    Helt eni me at vi treng virkelig en lov om at det ikke er lov til å ha sex med dyr,
    Det e jo dyremisshandling det også!
    Mannen må jo være virkeli syk..

    Politikerne må åpne øynene sine og innføre en ny lov..!
    Du må logge inn for å like
    0.0063
  • LidlOgHanne

    19:12 - 15.11.07
    Herregud, tragisk at det finnes sånne folk. Stakkaren må jo ha et stort psykisk problem! Så rart at det ikke er straffbart med zoofili, jeg mener det er dyreplageri å gjøre sånne ting med et dyr. Dette må gjøres noe med!
    Du må logge inn for å like
    0.0031
  • Hendeen

    19:10 - 15.11.07
    Herreguud! Nye så SYKT ! Bør jo ikk la DET skje ! Fyf.. Det ER jo dyremishandlig, bør ikke ta imot betaling uansett hvor mye !!! Stakkars dyr ! At det går an å bli så F***a i hodet !! :O
    Du må logge inn for å like
    0.0044
  • Rotta

    17:06 - 15.11.07
    Enkelte ganger må jeg bare si at mennesker går FOR langt over den unormale terskelen!

    Dette er jo helt sykt! Hvem betaler 300.000 for å ha sex med et dyr?
    Det er jo vanvidd!
    Mannen har tydelige problemer, kanskje det hadde vært lurt for noen å ta kontakt med ham?! Som for eksempel politiet!
    Og etter dette kanskje loven mot dyresex burde komme i den store røde boka igjen!
    Du må logge inn for å like
    0.0036
  • Elin

    16:52 - 15.11.07
    Selv om jeg selvfølgelig står for det jeg skrev i tidligere kommentar, vil jeg bare presisere at jeg absolutt mener dette burde vært forbudt ! Kanskje man burde satt igang en kampanje? Er nok mange dyrevernere, og andre fornuftige mennesker som hadde likt å få dette opp som sak, så vi får gjeninnført forbudet.
    Som Yankee sier: vi har jo lover for og imot mange andre filleting, så da burde vi jaggu kunne få til en lov mot dette også...
    Du må logge inn for å like
    0.0026
  • TassenogSilje

    15:08 - 15.11.07
    SYKT!

    Har hatt et tilfelle på kløfta der en lite hoppeføll nesten var blitt "voldtatt". Mannen som gjorde dette hadde brutt seg inn i stallen og bundet opp mora, han hadde også bundet beina og hodet til føllet.. Føllet er nå blitt sky og livredd for beina og bakbarten sin...
    Jeg mener dette burde vært straffbart!!
    Du må logge inn for å like
    0.0035
  • Thale

    14:54 - 15.11.07
    Jeg bare lurer på hvilken idiot i 1972 som fant ut at de skulle oppheve loven mot dyresex... GÅR DET AN?? Dyresex er på lik linje med mishandling! Dyrene er på ingen måte villig til sexen, de blir rett og slett bundet (vil jeg tro) og utsatt for det her! Kjenner jeg blir kvalm...
    Du må logge inn for å like
    0.0045
  • StallDotcom

    14:10 - 15.11.07
    Norge må få opprettet en lov som beskytter dyrene våre mot slike ting. Det er helt uakseptabelt å ha sex med dyr.
    Du må logge inn for å like
    0.0048
  • Nadja-Karin

    13:28 - 15.11.07
    tror nok hesten hadde merket forskjellen på om hannen undersøkte henne eller "peiset" på...
    Du må logge inn for å like
    0.0062
  • lilly

    12:42 - 15.11.07
    Syntes ikke det er greit å ha sex dyr, og det burde være en lov mot det. Men jeg tror ikke hesten veit forskjell på en medisink us og om en mann holder på. Litt forskjell på en arm og en penis. Det tror jeg går på våre oppfettelser av hva som er greit. Enig med Elin i denne saken!
    Du må logge inn for å like
    0.0040
  • eide

    12:35 - 15.11.07
    jeg tror at hesten hade tat og jit personen et tup et vist sted han må go vere syk i hode leg han inn på et vist sted de skule ikke vert låv til oggøre sont mot dyra hade noen komt til meg og sakt at di vile betalt for og ha samleie med mine hester så hade jeg sepjaget di fra stallen min sykt at de jår så magen gerne folk der ute
    Du må logge inn for å like
    0.0027
  • kajo

    12:14 - 15.11.07
    Man kan ikke sammenligne en voldtekt med en medisinsk undersøkelse. Eller om hesten har på seg mange dekken.... Greit du forbereder deg på hatkommentarer, men det du sier er likevel ikke ok. Vi gjør mye mot hestens vilje i det daglige men hesten har lært seg og akseptere dette over tid. Men at noen skal prøve å ha samleie med en hest er totalt uakseptabelt. Det er ikke bare det at det er moralskt urett, man må også tenke over hvordan hesten hadde taklet dette rett å slett følelsemessig, det er jo det som ofte er problemet i en voldektssak, ikke fysiske skader. Vi gjør mye urett mot hestene, men det er ofte til det beste for de og det de skal prestere, men det å ha sex med en hest er rent misbruk på det aller groveste.
    Du må logge inn for å like
    0.0032
  • silkesvarten

    10:39 - 15.11.07
    Tror nok at den hesten hadde fått seg en god latter når mannen slapp buksa ned på knærne.
    Du må logge inn for å like
    0.0029
  • Dressurrytteren

    10:33 - 15.11.07
    Dette er jo HELT SYKT! Samma f.... om den ''loven'' ikke lenger eksisterer, kan jo ingen TILLATE at en SINNSYKT FORVIRRA J..... IDIOT får LOV til dette!!
    Vi passer på at dyra våre har det bra, de får vaksinasjoner osv for å ikke bli SYKE, også skal vi liksom GODTA at en syk person får LOV til å ha sex med den??
    Det er DYR det handler om her folkens,NÅ må verden våkne opp!
    Du må logge inn for å like
    0.0034
  • Nadja-Karin

    10:23 - 15.11.07
    skjønner jo hva du sikter til, men må jo si det at en rutinesjekk ikke kan sammenliknes med voldtekt... Jeg har selv mange ganger måtte ha "mange folk opp der" i sammenheng med graviditeter. Selv om dette ikke akkurat var noe jeg hadde særlig ønske om, og følte var noe behaglig. Men det er en forskjell på å bli undersøkt, og voldtatt... Er det ikke ??
    Du må logge inn for å like
    0.0030
  • millo123

    10:01 - 15.11.07
    SYKE MENNESKE ALTSÅ!!!!
    Du må logge inn for å like
    0.0027
  • Cassandra

    09:47 - 15.11.07
    Dette skulle ikke vært lov! Er det en regel Norge burde ha så er det virkelig dette! Ha sex med en ponnihoppe? Hva tenker han på?! Han skulle vært os psykriater. Egentlig skulle slike folk, vis de utfører det, vært sperret inne. De ødelegger hestene med dette!
    Du må logge inn for å like
    0.0036
  • yankee

    09:14 - 15.11.07
    å ps: at Norge skal ha regler på alt mellom himmel og jord, så burde de i det MINSTE ha en regel på det :s mennesker kan forholde seg til mennesker på sånne områder gitt !!!
    Du må logge inn for å like
    0.0040
  • yankee

    09:13 - 15.11.07
    hva skjer med folk da ?! herregud, det er jo helt sinnsykt .. hvem sender brev til staller å spørr om sånne ting ?! å er villig til å betale 300.000 kr for det ?! :O han burde vært sendt til et psykiatrisk sykehus eller noe i det minste .. det der er ikke helt normalt akkurat :S
    skaff deg et liv liksom ..
    Du må logge inn for å like
    0.0029
  • MarieogTufte

    08:24 - 15.11.07
    Det er helt j*****g at det skal finnes slike tilfeller!! Hvorfor finnes det ingen norsk lov som sier at dette er høyst ulovlig?? Uffameg...Håper det blir litt orden på dette fremover...
    Du må logge inn for å like
    0.0027
  • tbulling2

    03:50 - 15.11.07
    Jeg mener det er helt sin sykt at han skall få holde på sånn som han har gjort mot tromsdalen rideklubb. Å jeg syns det er helt rett det hu som er dagli leder av tromsdalen rideklubb. Jeg hadde selv gjort helt det samme jeg om jeg hadde sittet i den stilingen. samma kor mye han hadde tilbut seg å betale for det, så hadde svaret vert plent nei for det. det bør kome til bake den loven som sier at det er forbutt med zoofili. vet noen om koles paragrav den loven er i så kan dere sende meg en melding her så skall jeg sekke om den regelen står i den enne lovboka jeg har fått meg
    mit brukernavn er tbulling2
    Du må logge inn for å like
    0.0031
  • Fomle

    23:39 - 14.11.07
    Dette er sykt. Sykt at NORGE faktisk ikke har noe lov på det!
    Du må logge inn for å like
    0.0044
  • RikkeOgJenny

    23:26 - 14.11.07
    Det er helt tragisk at det ikke er ulovelig! Det sier sitt om norsk lov! Det er bare utrolig trist!!!!!!!
    Du må logge inn for å like
    0.0033
  • Tiril

    22:59 - 14.11.07
    men en ting til,
    om han er villig til og gi 300 000kr for dette.
    hvorfor kjøper han seg ikke bare en hest og gjør det han vil med den?
    er ikke det litt rart?
    han mangler tydligvis ikke penger
    Du må logge inn for å like
    0.0034
  • Tiril

    22:58 - 14.11.07
    jeg forsvarer ikke dette på noen måte.
    Men det er forskjell på en p**** og en hel arm oppi der bak.
    er veldig enig med Elin.
    Du må logge inn for å like
    0.0029
  • Lenemor

    22:50 - 14.11.07
    Synes det er helt sykt å sammenligne å voldta ei hoppe med det å gjøre en drektighets undersøkelse, det gjøres varsomt og eieren er som oftest der og beroliger og trøster. Mens en voldtekt er av en helt annen karakter også på en hest vil jeg tro, når det gjelder dette går det jo ut på å tilfredstille mannen, ikke å gjøre en nødvendig undersøkelse på en så skånsom måte som mulig... Synes det er helt sykt at lovene tillater dette, politikerne burde virkelig reagere for hester er garantert ikke de eneste dyrene som blir utsatt for dette..

    Men jeg er helt enig i det med å binde opp hoppa ved bedekning, det kommer jeg aldri til å gjøre når jeg skal bedekke hoppa mi.
    Du må logge inn for å like
    0.0030
  • nl-Boysen

    22:34 - 14.11.07
    - går til lege for en GU (gynekologisk undersøkelse) så er det for å finne ut om alt er greit, eller noe er gæli. Det samme gjelder for en veterinær som skal sjekke ei hoppe der bak. Og selv om det kan være ubehagelig, er det vel ikke å kalles menneske- eller dyre-mishandling.
    Men når ei jente - eller ei hoppe - blir voldtatt - DET er noe helt annet! Og det er like syykt om det er et menneske eller dyr som blir "tatt" uten samtykke.
    Skulle nesten tro at de som opphevet loven om straffbar "utuktig omgang med dyr" hadde "løst sjøl".... Loven burde innføres igjen.
    Du må logge inn for å like
    0.0028
  • Torine

    22:03 - 14.11.07
    Loven er syk....
    Det er sant det Elin skriver, Hvorfor er det ikke dyremishandling å foreta ultralydundersøkelser, hvis man har lov å ha sex med dyr.....?!?!!
    Og det er alt for mye dyremishandling som går ustraffet hen..
    Men er Selvfølgelig helt enig, dette er utrolig ekkelt !!
    Du må logge inn for å like
    0.0039
  • christine

    21:51 - 14.11.07
    Dette ble diskutert på radioen faktisk... Jeg syns verden er syk!
    Du må logge inn for å like
    0.0030
  • Svampa

    21:51 - 14.11.07
    Når jeg leser denne artikkelen så ser ikke jeg noen feil med denne 50 år gamle mannen. ja det er ganske ekkelt å tenke på at han vil gi 300.000 kr for å ha seg litt med ei hoppe. Men han gjør ikke noe ulovelig, det er lovene som er helt gale. han er jo ikke syk pga dette? Vi i Norge er liksom verdens beste dyreland hvis jeg skal kalle det det. Men det virker jo ikke akkurat sånn, når en kan ha seg litt med dyr. Dette er helt sykt at denne loven eksisterer i Norge!
    Du må logge inn for å like
    0.0028
  • Pilenda

    21:35 - 14.11.07
    denne bloggen har jeg skrevet for ei god stund siden... hmm
    Du må logge inn for å like
    0.0031
  • karolinosaurus

    21:24 - 14.11.07
    Du må logge inn for å like
    0.0044
  • 21:22 - 14.11.07
    veldig sykt dette her!
    Du må logge inn for å like
    0.0040
  • Minisektnan

    21:21 - 14.11.07
    serriøst! =/ likte ikke detta der!
    Du må logge inn for å like
    0.0028
  • lisabeth

    21:20 - 14.11.07
    dette er ren galskap ! ! ! ! !
    Lag en lov som sier at det er straffbart å ha sex med ALLE dyr.
    Du må logge inn for å like
    0.0032
  • Elin

    21:20 - 14.11.07
    er absolutt enig om at dette er helt sykt! Og enda mer sykt er det at personen fremstår med fullt navn, og tilbyr masse penger. Da er han jo ikke ute etter å skjule det i hele tatt!

    Men, nå kommer jeg vel til å få en hatklubb tenker jeg, for jeg vil prøve å sette dette litt på spissen...

    Er det dyremishandling??? Det er en moralsk veldig uriktig legning, ja! Men sammenlign med f.eks drektighetsundersøkelse, der man pakker inn hele armen....... Er DET mindre dyremishandling? Er det mindre dyremishandling å sette uvitende ferske ryttere oppå en hest, der de sparker og røsker? Er det mindre dyremishandling å la en hest stå med 2-5 dekken på inne og svette? Er det mindre dyremishandling å sette en diger hest inne i et fengsel på 8-12 kvadratmeter, og bare la de slippe ut noen timer iløpet av dagen? Er det mindre dyremishandling å sette på ei hoppe masse tau og reimer for at hun ikke skal lage kjøttkake av hingsten ved bedekning?

    Må bare presisere nok en gang: Jeg forsvarer IKKE denne spenna gærne gubben!! Men det er på grunn av det moralske med det, ikke fordi det evt er så grusomt for hesten..

    Oi, kjenner jeg knapt nok våger trykke på "legg inn" nå, men jeg ØNSKER at alle tenker over hva DE gjør med dyrene sine, som definitivt er etpar hakk lengre opp på dyremishandlingsstigen. Og da mener jeg ikke at det evt DU gjør med hesten din ER dyremishandling! Men det er viktig å kalle en spade for en spade her.

    værsågod, la hatkommentarene komme, men vær litt saklige ;)
    Du må logge inn for å like
    0.0036
  • StineOgX-traveren

    21:19 - 14.11.07
    Helt Håreisende at det går an å ha slike tanker om ett dyr i det hele tatt!!!! så syke folk skulle vært innesperret!!
    Du må logge inn for å like
    0.0040
  • 21:10 - 14.11.07
    Åj sann.. Denne mannen må være sins forrvirret.
    Du må logge inn for å like
    0.0032
  • Juni-Sunshine

    20:49 - 14.11.07
    Syke, syke mann!!! Det er helt hårreisende at dette ikke er ulovlig! Hvordan noe sånt faktisk kan være lovlig skjønner jeg ikke.. Dette ER dyremishandling.
    -Helle
    Du må logge inn for å like
    0.0042